torsdag 17. september 2009

Vi har en 4 mnd gammel valp i hus...

Idag er det altså 4 mnd side Lerke vart fødd. Vokser for hver dag. Glupsk som bare det! Tergeflis. Sta. Stedbunden. Glad. Godt vi har en tålmodig hund fra før, tenker jeg ofte. Jeg er virkelig spent på hvordan Lerke blir som voksen...I oktober starter valpekurset - noe jeg ser fram til! Neste uke kommer en Hulda-valp som skal bo her i ei lita uke. Emily er 2mnd eldre enn Lerke, men hun er veldig "mild" - så det skal bli artig å se hvordan dem vil gå sammen... Innen den tid vil vi ha tørt vær !! Duverden hvor lei jeg er dette regnet nå! Det øser ned i bøtter og spann. Helt pyton føles det akkurat idag!!! Lerke er jo ikke husren ennå, derfor blir det ofte ut/inn. Etter en liten tur ut - så ligner de våte kråker tvert! For ikke snakke om alt de drar med seg av møkk på de 4x2 potene sine...
Ellers såg jeg det her om dagen, at brøytestikkene ble satt ned langsvegkantene...Da tenkte jeg at nå er sommeren definitivt over!!! Nå er det bare å drømme om en ny...Selv om det er lenge til, så kan vi aller først se fram til høstferien om 2 uker...:)

1 kommentar:

Anlaug sa...

Gratulerer med dagen, Lerke! Jeg kan ikke annet enn smile av matmors beskrivelser og hjertesukk. Kjenner meg godt igjen.... Her er bernerfrøkena snart 23 mndr, men det er mye vilje og ikke altfor mye ro... Vi lever i håpet om roligere tider:-)