mandag 9. mars 2009

Dramaet hos oss fikk en ende på kvinnedagen...

Faktisk så lå jeg inatt ved 03-tida og var rett så fornøyd...Begge valpene som treng litt puppe-hjelp, hadde akkurat da grepet puppen ganske så fort og sugde grådig...Det er deilig sånn på nattestid! Så, ved 04-tida våkna jeg av en spesiell lyd - som jeg helst IKKE ville høre. - Den kom igjen. Flere ganger. Jeg kjente jeg hadde lyst å rope et ne-e-ei ! Inni hodet såg jeg for meg hva dagen ville bringe oss ... Lyden som ikke var til å misforstå, var veer ! Hulda låg og hadde veer - 2 dager etter fødsel! Ble ikke mye soving etterpå. Hun ville ut - og så inn igjen...slik holdt vi på framover morgenkvisten. Ved 07-tida kom en død tispevalp! Jeg ble bare kjempeglad hun fikk den fra seg! Noe senere kom jammen samme lydene igjen!!! ENDA flere???? Vi var ute og gikk og løp. Jeg brukte en del tid til tlf. - veterinærvakter. Men det var jo søndag - og da gjøres visst ingenting for dyra våre. VILLE på røntgen! DA kom jeg på Astrid Nilson - på Molde Dyreklinikk! Hun er både menneske og dyrevenn! Vi fikk komme på røntgen kl 15 idag, på søndag ettermiddag! Idet vi skulle ut i bilen, "ploppa" det plutselig en valp nedpå stuegulvet!!! Lettelsen var å ta og føle på! Røntgenbildene viste også at nå er Hulda TOM! Takk og pris. Det betyr at hun har født 10 valper det....

2 kommentarer:

Anlaug sa...

Dette ble mer enn spennende. Nå håper jeg at alle kan roe ned og at ALT går bare bra!!!

Turid Guii-Larsen sa...

Hei :-)
Nå måtte vi bare legge igjen en liten hilsen til dere her på bloggen. Vi bor på den andre siden av fjellene og kjenner dere bare igjennom Hulda som er søster til Kaja - Deeside Morning Mist - som igjen bodde hos meg frem til hun ble 1 1/2 år. Da flyttet hun til Kathrine og Kennel Badiras. Kaja har nå etter 3 kull og 32 valper avsluttet sin oppgave som avlstisp. Jeg har fått være med på to av fødslene hennes og har en tispe fra hvert av de kullene boende hjemme hos meg på for. Dessuten kjente jeg Jenny, mamma'n til Hulda og Kaja, veldig godt. Jeg har derfor fulgt med i bloggen deres lenge og spesielt nå den siste tiden etter at Hulda ble parret. Det er så forferdelig trist når fødselen blir så komplisert og det ikke er liv laga for alle valpene. Var igjennom det samme for noen få måneder siden og jeg føler virkelig med dere! Men heldigvis ser det ut som at Hulda er i god form og tar seg godt av valpene sine og det er jo bra. Også krysser vi labbene her hjemme for at valpene skal få vokse seg store og sterke!! Gleder oss til flere bilder etter hvert :-D
Beste hilsen i fra
Bessie, Charlin & Turid