mandag 24. november 2008

23.november 2008

Dagen er nå blitt historie - alle har køya - bare jeg sitter her med ettertanker...Etter dager, ja - en kan nesten si uker med styggevær, våkna vi idag til kuldegrader og nydelig puddersnø som hadde lagt et hvitt dekke over naturen rundt oss. Vi bare MÅTTE ut! Hulda hoppa rent så spretten og glad omkring på turen...men samtidig var hun innom meg med jevne mellomrom for å få en godbit :) Overraskende møtte vi på mellomste sønn med sine jenter oppe på fjellet også! Som Ragnhild sa - "Jeg føler meg som en "fin" Oslo-dame, her jeg går på fjellet i kåpe og jeans" HiHi. Det var visstnok overhodet ikke tanken på å gå denne lange turen i utgangspunktet - men Mathea SKULLE til Hulda og Bestemor :) Så da så.
Vel hjemme var Mathea og Bestemor og tente nytt lys hos Trulte..."Bestemor lei seg" - sier hun. I neste åndedrag hører jeg trøstende - "Snart får Bestemor ny "baby-trulte"...De barna, de barna...
Etter en god fiskemiddag, dro vi i bursdagsselskap til Daniel og eldstegutten vår. Nam-nam, for noen deilige kaker! I tillegg traff vi mange trivelige folk - det var fullt hus og stormende jubel nede på Hostadmarka idag.

Ingen kommentarer: