lørdag 2. januar 2010


Må bare få si at det IKKE er ofte vi kan måle 12 kalde grader her ute ved Hustadvika, men idag var det altså såpass kaldt!  Det er bare så vakkert! Jeg er jo vintermenneske. Liker ikke varmen i det hele tatt! Slik sett går jeg veldig bra sammen med berner`n :):) Etter at Bestemorshuset ble tomt utpå dagen, tok jeg berner`n min med meg ut på tur! Det er så godt å gå, når de du er glad i har dratt - etter en laang og god juleferie...Da går man av seg de triste tankene - som f.eks. at det er "så lenge" til vi sees igjen...Vi nytte Buaværet i lav ettermiddagssol. Vi var oppå Kystfortet "Ergan", hvor en har utsikt de luxe! Lerke og jeg kosa oss virkelig ute idet dagen gikk over til å bli kveld og sola gikk i havet 16 min. senere enn den gjorde på vintersolverv...Så dagene lenges, dere! Har bestemt meg for å ta Lerke oftere med på turer i bånd alene. Vi går veldig ofte uti marka, der de ikke er i bånd. De får utfolde seg og være fri. Siden vi bor omtrent uti marka, blir det jo veldig lettvint også. Jeg føler Lerke vil ha styringa når jeg har hatt henne og Hulda med på båndturer - noe som er innmari irriterende og slitsomt!  Idag derimot, gikk det innmari bra - bare med oss to. Ikke drar hun. Ikke biter hun i båndet. Ikke hopper hun opp. Når vi er to. Etter mange slike god turer, får vi prøve ta med Hulda og se om Lerke kan overføre det positive hun kan - selv om det er med en hund til...Håper det...Må kanskje føye til at med Terje som handler, så går hun "som en prest"! Prøver ikke på noe tull i det hele tatt!

Ingen kommentarer: