torsdag 25. juni 2009

"UTOM LANDET"

Idag våkna vi til en ny sommerdag - bare enda varmere enn igår! +22 i skyggen føles ganske så varmt her oppi Hulderhaugen altså! Hundene bare nyter at kaldt vann fra slangen blir "massert" inn i pelsen deres - ellers finner de skygge å legge seg i. Vaskerommet med kjølig flisgulv trives de veldig godt i på slike varme dager. Derfra er det åpen dør ut dagen lang - også om jeg er borte noen timer. Hundene her går alltid fritt - og de forblir hjemme :) Headingen skulle kanskje tyde på at jeg har vært utenlands - men der tar dere feil, ja :) Etter ei jobbeøkt utendørs her fra morran - som opprydning etter "skogshogst" på eiendommen vår, og plenslått av 1.5mål stor tomt - ja, da rant jeg omtrent bort...Det var etter dette jeg pakka mat, drikke, lesestoff /briller og fotoapparatet i veska, for så å sykle 10min for å komme "utom landet"...Der ligger mitt Mjelle og venter på meg. Svaberg ut i Hustadvika så langt øye kan se. Svalende og deilig havluft. Du ligger på berga og hører bølgene skvulpe, terne eller måker skravle, og en og annen båten dra forbi...Du sover og leser, eller bare ligger og ser opp i det blå. Kjære Monika - tuusen takk for et godt liggeunderlag - det flotte lappeteknikkteppe som du gav til meg...:) Oftest er det flere jenter der, men det er ikke mange som har ferie så tidlig. Var trivelig at du Jorunn hadde tid å komme ut dit for et par timer! Da går skravla, vetdu...Vi var enige om at vi ER heldige som har dette stedet og har anledning å benytte oss av det så snart som varmen kommer til Bud. Dette ER ferie for meg...

Ingen kommentarer: