onsdag 3. desember 2008

Adventstida...

Idag har vært en maratondag kan man vel si...Nå er det snart midnatt, og fra 06 imårest har det vel gått i ett...Åpning av SFO på Hustad 7.15. Etter skolen var slutt ble det 3 møter fram til kl 16. Stakkars Hulda....hun var kjempeglad da jeg endelig kom hjem! Men idag ble det ikke engang tur på oss :( Full fart å få på middagen...fyre opp i ovnen og kjenne roen senke seg i kroppen. Puh - deilig å få slappe av med avisa før jeg skulle ut igjen. Nå var det billettsalg på en kirkekonsert i Bud...- På veg ut, ringte Hans om at han hadde de 5 kg hysefilè til meg - og at han strax var i Bud! Ok - med hysefilèn i bagagerommet bars det avgårde til kirka! Takk til deg Bjarne, som tok billettsalget alene - og jeg fikk dra hjem og bearbeide de 5 kiloene hyse...Hvis ikke, vet ikke jeg når jeg kunne gjort dette jeg rakk ikveld. For imorgenkveld må jeg og Heidi pynte til et julebord - og før det skal jeg ha 6-7 fat, skåler og trau ferdig med dekorasjoner, laga av det naturen gir oss på denne tida...Det være seg div. mosetyper, einer, tyttebærlyng, kongler, nyper m.m. Hulda og jeg må ut på en runde og sanke det vi mangler etter skolen...Mandarin med nellikspiker i setter både farge og en deilig duft til det hele...Det tar iallefall tid å lage dette - dermed er morgendagen ganske tettpakket òg :) Fredag er selve julebordet - da er forhåpentlig alt i boks, og skuldrene kan senkes. Lørdag får jeg bli med Terje på et annet julebord - på Skaret. Da skal jeg BARE kose meg og ta imot...hehe. - God mat og god drikk! Duverden som jeg gleder meg! Må vel likevel tenke l i t t på dagen derpå - for søndag er det endelig Bernertreff igjen ! Denne gangen på Hjelset hos Hege :) Blir deilig å få nærkontakt med berner da. ja...
Men nå kjære alle - nå er det tid for meg å begynne rydde etter fiskematlaginga - før jeg stuper til køys!

Ingen kommentarer: