torsdag 8. juli 2010

12 bønner fra en hund...

1: Mitt liv varer bare 10-12 år. Enhver adskillelse fra deg betyr sorg for meg.
2: Gi meg tid til å forstå hva du forlanger av meg. Gi meg litt ros når jeg gjør som du sier.
3: Gjør meg tillitsfull - det er hele mitt liv.
4: Vær ikke sint på meg lenge av gangen. Lukk meg ikke inne som straff.
5: Du har ditt arbeide, dine fornøyelser, dine venner. Jeg har bare deg.
6: Snakk med meg - selv om jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg når din tale gjelder meg.
7: Når du blir irritert på meg fordi du selv har det travelt, så tenk på at jeg kanskje har vondt i  magen, kanskje lå jeg for lenge i solen. Kanskje er jeg bare trøtt og lei av den grunn.
8: Før du slår, så tenk at mine kjever med letthet kan knuse din hånd, men jeg gjør ikke bruk av min makt.
9: Om du tar meg med på utstilling, vær like glad i meg uansett hva dommeren sier. Kanskje liker han ikke deg heller, men for meg er du den beste på jord.
10: Vær alltid hos meg når jeg har det vondt. Alt blir lettere for meg fordi jeg har deg.
11: Ta deg av meg når jeg blir gammel. Hjelp meg å finne hvile når livet ikke lengre gir meg glede.
12: Vit at jeg aldri glemmer hvordan du er mot meg.

Ingen kommentarer: