tirsdag 28. oktober 2008

Trulte døde så uventa fra oss idag.

28.oktober 2008 skulle bli en sorgens dag for oss her oppi Hulderhaugen. For knappe 14.dg siden oppdaga vi at Trulte hadde fått en del kuler rundt omkring på kroppen. I tillegg merka vi at pusten ble dårligere...Ellers las vi blikket hennes, som sa at det var "noe" hun streva med. Idag skulle vi til Molde på Dyreklinikken kl 14. For at vi skulle rekke det, måtte jeg ta Trulte med meg på skolen slik at vi dro direkte fra jobb. I langfri skulle jeg lufte henne nede ved Storholmen - der er det fint å kunne gå i fred og ro, tenkte jeg. Det var der jeg fikk meg et sjokk! Da jeg åpna bagagerommet, så jeg at vår kjære, gode Trultemor var sovna inn. Hun forlot oss som hun har levd - ikke til bry for noen...Det var bare så-å-å trist :( Ufattelig trist. Tårene ville ingen ende ta...
Jeg fikk fri resten av dagen på jobb, og Terje og jeg møttes for å dra til Dyreklinikken for om mulig bli litt klokere på hva årsaken kunne være. Svaret var som forventa : kreft. De indre organer svikta til slutt.
Nå ikveld har Trulte fått ei grav her heime, ved Pia & Zawa, vår tidligere golden og berner. Du verden så sårt det er å måtte bære sin unge, eiegode og vakre berner-jente til graven...så altfor tidlig - bare 3 1/2 år gammel. Vi skulle jo gjøre så mye ennå...
Godt å vite du fikk et godt liv mens vi fikk ha deg hos oss - og du har gitt oss så mange fine minner som vi kommer til å bære med oss - forever...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Huff da:(

Bjarne sa...

Det var da veldig trist. Vi føler med dere.

Gro sa...

Det er så ufattelig trist. Hun skulle hatt så mange år igjen. Jeg føler med dere.
Klem Gro (Embla og z hilser også)

Flodhes3 sa...

nå fikk jeg frysninger langt ned i ryggen. Så trist..