søndag 28. september 2008

Bak skyene er himlen alltid blå - eller etter sol kommer regn...

Det siste har vi fått merke i helga! Vi har jo hatt sol og sommer fra mai til september omtrent...Så - i helga kom den 1. høststormen med masse regn og masse vind! Igår, på lørdag, var det ikke vær for ei bikkje ut engang...Men idag har vi alt tatt det igjen. Gubben dro tidlig ut på jakt. Da var vi heller ikke noe dårligere - vi dro ut på tur. Fotoapparatet var med og vi stakk ut til havet - som møtte oss med bulder og brak. Synd det ikke er lyd på bilda! Vi var de eneste ute så tidlig på dagen, så Hulda og Trulte kunne løpe fritt. Trulte uten kragen sin - som hun for tida bruker når hun er alene hjemme eller ute. Måtte til dyrlegen forrige uke, da jeg oppdaga et sår på halen hennes. Tydelig at det klødde, for hun bare "måtte" borti og slikke og småbite, - noe som resulterte i at såret bare vokste og vokste :( Nå går hun på antibiotika. Vi har sett stor bedring og gleda oss over det... Helt til etter turen idag...Etter føning, slapp jeg henne inn - hvor hun ble noen minutter alene - uten krage...Da jeg kommer inne like etter, har hun alt greidd å slikke bort all den fine ruren som hadde grodd på såret !!! Da ble jeg ganske så fortvila og forbanna ! Så det er bare å sette kragen på så snart vi vet hun blir alene for en liten stund...Ellers venter vi på Hulda`s løpetid. Vi tenker jo dra til Hamar og besøke Tiger-gutten igjen da...Ser nå at i høstferien i uke 41 blir det iallefall ikke...Hadde håpa litt på det da, men ser ikke tegn på noe ennå hos henne. Får bare ta ting som de kommer framover.

2 kommentarer:

Christina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Christina sa...

Jeg prøver igjen...er nytt for meg dette...Ville bare ønske Trulte god bedring, og håper såret gror snart.
Veldig koselig side du har her, Rebekka.Og SÅ mange fine bilder.
Klem fra Christina